8.05.2011

Siyah Noktaları Temizleyici Ev Yapımı Yumurta Akı & Limon Maske


Siyah noktalarim cok kotu durumda! Ve o burun yapiskanlarindan bulundugum yerde yok. Bazilari evde jelatin ve sut karisimi kullaniyormus, jelatin de yok! Ne kadar kotu bir durum!
Resim: modatakibi.net
Tabiki bunu kabul edemezdim, o yuzden internette biraz arastirma yaptim ve onceden hic gormedigim bir maske tarifi buldum. Meger 1 yumurtanin aki ve 1 kasik limon suyu karistirildigi zaman cok guzel bir siyah nokta temizleyici maske oluyormus. Maske yuzune suruyorsun ve ustune parca parca kagit havlu yapistiriyorsun, kuruyunca da soyup, cikardigi siyah noktalari goruyorsun.

Ben birazcik daha farkli yaptim. Iste yapmaniz gerekenler ve sonuc:

Resim: mailce.com
1. Yuzunu bir yuz temizleyicisi ile yika (Ben salicylic acid iceren bir temizleyici kullandim)
2. Yuzunu bir asindirici temizliyici ile temizle (Ben papaya iceren bir scrub kullandim)
3. Buyuk bir plastik kaba kaynamis su koy, yuzunu buhara tut ve bir havlu ile ort ki buharlar gozeneklerini iyice acsin
4. Kagit havluyu parcalara ayir (1 alin icin, 2 yanaklar icin, 1 burun icin, 1 cene icin)
5. Parcalarin bir tarafini yumurtali ve limonlu karisima batir ve yuzune yapistir
6. Kurumasini bekle (20-30 dak) ve parcalari yuzunden al
7. Yuzunu yika

Iyi yonu: Bir miktar siyah noktami cikarmayi basardi, ozellikle yanaklarimdan ve alnimdan
Kotu yonu: Yumurta yumurta kokuyor, istedigim kadar siyah nokta cikarmadi

Sonuc: Baska bir alternatifim olmadigi icin, cok da fena degildi. En azindan yuzum iyice temizlenmis oldu. Limon yuzdeki yaglari cozup atiyor, ve gozeneklerim temizlenmis oldu.

Hic bu maskeyi denediniz mi, ya da denemeyi dusunur musunuz?



No comments: